Niebezpieczny minimalizm

10 sierpnia 2009

Dążenie do minimalizmu w logo, jak najbardziej oszczędnej formy, niesie za sobą niebezpieczeństwo użycia kształtu, nawet nieświadomie, już wykorzystanego. W końcu katalog form najprostszych jest bardzo ograniczony. Oto prosty znak interpunkcyjny – dwukropek

sapa logo

skandia logo

Kto był pierwszy? bo trudno uznać, że zmiana koloru i wielkości dwukropka odróżnia oba logo znacząco.

Skandia swój znak zmieniła na początku tego roku, z okazji dziesięciolecia obecności w Polsce.

Ten nowy znak Skandii ma symbolizować nowoczesność, dynamikę i otwartość na nowe wyzwania. Logo ma bardziej wyrazistą i przyjazną, poprzez okrągłe kształty czcionkę, a kolor liter został zmieniony na zielony.Symbol granatowej „parasolki” został zastąpiony metalicznym dwukropkiem, który występuje w logo, po nazwie firmy.

„Nowa identyfikacja wizualna marki oddaje charakter Skandii jako dostawcy długoterminowych planów oszczędnościowych. Skandia oferuje klientom rozwiązania, które zabezpieczają przyszłość finansową w długim horyzoncie. Oferta pozwala w elastyczny sposób realizować różne cele finansowe (emerytura, edukacja dziecka, realizacja własnych marzeń). Propozycja Skandii odnosi się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Przygotowana strategia odpowiada na oczekiwania rynku i pozycjonuje naszą firmę jako dostawcę produktu dla szerokiego grona klientów detalicznych” – powiedział Paweł Ziemba, Prezes Zarządu Skandia Życie TU S.A.

Sapa rozpoczęła działalność w Szwecji 40 lat temu i obecnie ma zasięg międzynarodowy. Do Polski weszła w 1992 roku. Kiedy zmieniła logo trudno powiedzieć, na pewno posługuje się nim dużo dłużej niż Skandia. Zatem kto był pierwszy wiadomo. Inspiracja czy przypadek? a może…

PS biję się w piersi za niepodanie źródła tej ciekawostki – jest nim wpis Arkadiusza Słoty na GL. Przepraszam autora za to pominięcie.


Anonymous:

Witam, Panie Andrzeju-Ludwiku, może po cichu wspomniał by Pan łaskawym słowem skąd Pan "wykopał" ten temat. Dzięki. Arek
http://www.goldenline.pl/forum/identyfikacja-branding/1092992

Anonymous:

Przydałaby się Panu osoba do korekty tych wypocin – Skandia nie pisze się przez "c", tylko przez "k", co widać jak byk na obsmarowywanym przez Pana logo firmy. No, ale mógł Pan nie zauważyć, w końcu skoncentrował się Pan ma dwukropku…

Przyziemie nad chmurami,:

Dziękuję anonimowemu za darmową korektę, co prawda tylko raz wyraz Skandia miał błędny zapis, ale zawsze to błąd. Jak widać nie muszę zatrudniać ekstra korekty, sama się znalazła. Szkoda tylko, że odwagi niepopełniającemu nigdy błędów zabrakło, by, po tak ostrym "obsmarowaniu", przedstawić się.

*imię

*e-mail

strona

napisz komentarz

*
 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy