Przetarg na idiotę?

4 listopada 2009

To ze praca projektanta jest traktowana po macoszemu wiadomo nie od teraz. To że żeruje sie na tychże projektantach także, ale takiej perełki jeszcze nie było – całe CI za friko z ewentualnością wygrania. Oddaję głos Raphaëlowi Pudlowskiiemu, który perełkę znalazł w przetargach na portalu biznes-polska.pl i podał na GL (publikuję za zgodą autora):

oto jakiś „przetarg”, w skrócie dla tych co nie chcą wszystkiego przeczytać:
-zrobić projekt logotypu (przynajmniej dwa)
-pełną księgę znaków (pola ochronne, kolorystyka PANTONE, Euroscale/ CMYK, RAL, papeteria, samochody, banery, reklamy, itd…)
-projekty pełnego oznakowania parku (przynajmniej dwa), tzn tabliczki, tabliczki info, sposób umieszczania plakatów, oznakowanie dróg itd…
wraz z kosztorysem wykonawczym do tych wszystkich tablic itd…

Ogólnie zrobienie CAŁEJ pracy na takie zlecenie, robić 2 płyty CD i dwa wydruki kolorowe tego wszystkiego, wysłanie tego w zamkniętej kopercie (mamy tylko miesiąc na wszystko…), i 11 grudnia komisja otworzy te koperty i wybierze jeden z „projektów”.
Ogólnie zrobić GRATIS prace która powinna być warta kilkadziesiąt tysięcy, żeby EWENTUALNIE zostać wybranym.
To już przegięcie na maksa, przynajmniej kiedy robi się „konkurs” na logo, wymagany jest tylko ładny obrazek, nie komplet wykonania CI…

…………..
kategoria przetarg
ogłaszający Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
przedmiot Wykonanie projektu logo
opis przedmiotu „Wykonanie projektu logo oraz systemu identyfikacji miejscowej Muzeum Łazienki Królewskie”
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przynajmniej dwóch wersji projektów elementów systemu wizualizacji Muzeum Łazienki Królewskie według opisu umieszczonego poniżej:
1. Znak podstawowy(logo), który powinien nawiązywać do bieżącej działalności Muzeum Łazienki Królewskie oraz do wielowiekowej tradycji znajdujących się na jego terenie obiektów.
Znak podstawowy/ logo/ czyli główny element systemu identyfikacji musi zostać opracowany wraz ze skalowaniem oraz podaniem wariantów kolorystycznych: na białym, czarnym, kolorowym tle, tle zbliżonym do kolorystyki logo oraz w wersji achromatycznej, łącznie z określeniem obszaru minimalnego znaku zabezpieczającego go przed jakąkolwiek ingerencją graficzną.
– znak uzupełniający, stosowany w przypadku braku możliwości lub utrudnionego stosowania znaku podstawowego. Powinno być również możliwe stosowanie go jako elementu graficznego przy tworzeniu tła i faktur.
– znak podstawowy/logo/ w wersji otwartej: do stosowania w materiałach wewnętrznych firmy, charakteryzujące się brakiem ściśle określonego pola.
– logo w wersji poziomej przeznaczone do aplikacji na bardzo wąskich płaszczyznach typu długopis, banner itp.
– ustalenie kolorystyki firmowej ( podstawowej oraz uzupełniającej) razem z opisem kolorów wg. różnych standardów: PANTONE, Euroscale/ CMYK, RAL
– ustalenie obowiązującej typografii w tym podanie podstawowej czcionki oraz wersji italic, bold i trzech krojów uzupełniających
– ustalenie wyglądu piśmiennych materiałów wewnętrznych typu: projekt faxu, koperty, papieru firmowego, wizytówki (tzw. druki akcydensowe)
– ustalenie wyglądu materiałów promocyjnych t.j.: banerów reklamowych, flagi, roll-up’ów, nadruków na melexach, koszulek, toreb, smyczy, długopisów oraz kubka firmowego
2. Księga znaku zawierająca opis budowy znaku podstawowego, uzupełniającego, logo w wersji otwartej, w wersji poziomej, kolorystyki firmowej, dopuszczalnego skalowania, obowiązującej typografii wraz z przykładami ich należytego stosowania zarówno na materiałach wewnętrznych, promocyjnych oraz zewnętrznych.
Niezbędne jest przedłożenie do siedziby Muzeum Łazienki Królewskie 2 CD zawierających pełną księgę znaku oraz jej dwóch wydruków w wersji kolorowej.
3. Na podstawie księgi znaku oraz materiałów wyjściowych opracowanie szaty graficznej systemu identyfikacji miejscowej tj.:
– tablic informacyjnych przy obiektach historycznych i zabytkowych ( w tym pomnikach i ważniejszych rzeźbach) znajdujących się na terenie Muzeum Łazienki Królewskie, zawierających oprócz logo: m.in. krótki opis historyczny obiektu wraz z biografią jego najważniejszych twórców, w dwóch wersjach językowych: polskiej oraz angielskiej.
-sposobu umieszczania na zewnętrznym ogrodzeniu Parku Łazienkowskiego plakatów oraz informacji o bieżącej działalności Muzeum Łazienki Królewskie w dwóch wersjach językowych
– sposobu umieszczania na zewnętrznym ogrodzeniu Parku Łazienkowskiego obowiązującego regulaminu parku ( z możliwością wymiany części tekstowej) w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej oraz elementów graficznych zakazów lub nakazów wynikających z regulaminu np. wprowadzania psów ,jazdy rowerem itp.
– zewnętrznych tablic informacyjnych, umiejscowionych w strategicznych miejscach Parku Łazienkowskiego, w tym przy głównych bramach i połączeniach szlaków komunikacyjnych, zawierających oprócz logo, mapę Muzeum Łazienki Królewskie wraz z zaznaczeniem w której części Parku, umiejscowiona jest każda z nich.
– oznakowania oraz umiejscowienia punktów zbiórek grup wycieczkowych , zawierających m.in. logo oraz informacje w języku polskim oraz angielskim.
-oznakowania dróg , alej, stawów oraz interesujących miejsc tablicami zawierającymi m.in. logo oraz tam gdzie jest to określone nazwy dróg, alei, w języku polskim oraz angielskim.
– oznakowania na terenie Muzeum Łazienki Królewskie miejsc usytuowania toalet publicznych oraz kierunkowskazów do nich prowadzących.
-kierunkowskazów określających drogę do poszczególnych obiektów a także bram wyjściowych z nazwami ulic przy których się znajdują.
– niezbędne jest wykonanie trójwymiarowej wizualizacji komputerowej proponowanego projektu systemu identyfikacji miejscowej ( ze szczególnym uwzględnieniem umiejscowienia tablic informacyjnych przy obiektach historycznych i zabytkowych). Przedłożenie do sekretariatu Muzeum Łazienki Królewskie dwóch CD zawierających w/wym. projekt.
-niezbędne jest sporządzenie kosztorysu dla poszczególnych elementów pod kątem określenia wartości ich wykonania z uwzględnieniem obecnych cen rynkowych materiałów robocizny, montażu itp.
-wszystkie elementy wymagane powyżej (łącznie z logo) wykonać przynajmniej w dwóch wariantach jako odrębne propozycje
ulica ul. Agrykoli 1
miasto 00-460 Warszawa
powiat warszawski
województwo Mazowieckie
państwo Polska
telefon 0 519 135 304 lub 0 22 50 60 028
kontakt W razie ew. pytań uprzejmie proszę o kontakt z:
Aleksandra Engler-Malinowska tel. 0 519 135 304 lub 0 22 50 60 028
Jarosław Kulawiak: tel. 0 22 50 60 039
język kontaktu polski
miejsce i termin skład. Oferty muszą zostać złożone w siedzibie zamawiającego (sekretariat: Muzeum Łazienki Królewskie Zespół Pałacowo-Ogrodowy, ul. Agrykoli 1, 00-460 Warszawa, budynek Podchorążówki pok. 1) najpóźniej w dn.10 grudnia 2009 r. do godziny 10.00.Oferty złożone po w/w terminie nie będą rozpatrywane .
miejsce i termin otw. Wybór oferty nastąpi w dniu 11 grudnia 2009r i zostanie podany do publicznej wiadomości na stronie internetowej zamawiającego oraz w postaci ogłoszenia w jego siedzibie.
Otwarcie ofert odbędzie się bez udziału oferentów w celu zachowania w tajemnicy treści złożonych projektów i nie ujawniania ich osobom postronnym
wymagania Sposób wyboru oferty.
Ze względu na charakter zamówienia, jego wartości twórcze ,kryterium wyboru ofert nie stanowi cena lecz wartości merytoryczne , artystyczne, estetyczne, powiązanie z prowadzoną działalnością statutową, dostosowanie do sposobu postrzegania zamawiającego przez społeczeństwo itp
…………..

Cóż komentować… jest dobrze, będzie jeszcze śmieszniej, a miłość do pracy Was uskrzydli i … wyżywi.


wojtek ociepka:

Oni tam wyraźnie piszą o elementach brandu, corporate design ale nie systemu CI, na Boga!

http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_identity

Bruno26:

to na odleglosc smierdzi ze juz ktos wygral ten przetarg, tylko mi jeszcze nie wiemy kto

Anonymous:

"prace która powinna być warta kilkadziesiąt tysięcy" mówisz o pracy w polu, w czterdziestostopniowym upale, 15h/dobę czy o zabawie przy pececie, popijając herbatkę?
Człowieku, troche dystansu do samego siebie przede wszystkim. "Konkurs" jak sama nazwa wskazuje jest "konkursem" – chcesz to bierzesz udział, nie chcesz to nie bierzesz. Tyle na ten temat.
Szanowny właścicielu tego bloga,
nieco mniej arogancji, nie jesteś jedyną osobą, która potrafi "narysować" logo więc na pewno świat bez ciebie dałby sobie radę. Dziękuję za uwagę.

Przyziemie nad chmurami,:

Szanowny Anonimie, jak widać z Twego postu niewiele wiesZ o tym projektowaniu, skoro takie porownanie.

Świat beze mnie na pewno dałby radę i na pewno nie jestem jedyny który potrafi "narysować" logo, choć między nami mówiąc – logo się projektuje, a wyrys to tylko część pracy.

Szkoda że Twoja odwaga nie była na tyle duża by się podpisać imieniem i nazwiskiem

Endi:

Witam…
Konkursy. Temat rzeka, ale ten ma charakter wyjątkowy, a jego twórcy, wykazali się wręcz bezczelnością. Kilkakrotnie brałem udział w konkursach i ich zakończenia i rozstrzygnięcia ZAWSZE były dyskusyjne. Wymagania organizatorów, wynikają zapewne z niewiedzy, ale mogą także być wynikiem nieszczerych intencji. Projektanci tracą niepotrzebnie zapał, ale przecież można zorganizować konkurs na odpowiednim poziomie, tak merytorycznym, jak i graficznym. Czegoś brakuje…

Wypowiedź "anonimowego" jest w moim mniemaniu wypowiedzią człowieka, który nie pracuje z pasją, ale rzemieślniczo odwala swoją robotę. Dla mnie projektowanie to pasja, choć jestem tylko amatorem, ale wkładam w nią całe serce. Tak samo było z konkursami, ale zraziłem się, kiedy to poświęciłem wiele czasu i emocji na przygotowanie jakiego znaku, wraz z systemem, ale nie doczekałem się nawet podziękowań na www od organizatorów. Żenujące…, ale to przecież kilka kliknięć myszą w znakomitym programie graficznym, który wymyśla i rozrysowuje za grafika…

Dziwią mnie reakcje w rodzaju: "chcesz to bierzesz udział, nie chcesz to nie bierzesz". Zapewne z takiego podejścia wynika ignorancja większości organizatorów, niezaznajomionych z arkanami projektowania… Ktoś powinien szerzyć wiedzę na jego temat, tak, aby chcący z niej skorzystać, zdawali sobie sprawę z nakładów emocjonalnych, jakie są zawierane w projektach… Pzdr

Bruno26:

i przetarg zniknął :)

Przyziemie nad chmurami,:

No to i dobrze i źle. Dobrze bo może ktoś poszedł po rozum. Trochę źle bo nie zdążyłem dodać paru zdań na temat dość niepokojącego "ćwierkania wróbli" na ten temat.

Anonymous:

Przetarg zniknął, ci, którzy podjęli się wykonania zadania zostali przeproszeni. Dalsze informacje zostaną odane do 10 stycznia 2010.
Boję się!

*imię

*e-mail

strona

napisz komentarz

*
 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy