Designer-daily.com nowe logo Gap podsumowuje krótko:

„Redesign logo Gap narobił wiele szumu w blogosferze w ciągu ostatnich tygodni, i jest dobry powód: to wygląda okropnie.”

A ponoć w logo nie chodzi o to czy ładne czy nie:P

W logo nie, ale czasem w pisaniu używa się skrótów, czasem zrozumiałych czasem nie :)
Ja też napisałem:
„przyznam że podoba mi się ten stary, pierwszy Gap, z przechylonym „the”,”
nie mając na myśli ino ładności :)

Niektóre z przytoczonych na wspomnianym blogu propozycji nieudolnością biją wręcz na głowę ten wdrożony koncept.

Co akurat Ciebie dziwić nie powinno. Każde pospolite ruszenie, czy tak jak tu, czy też konkursowe, daje pole rówież dla amatorów zaistnienia :)

Dziwi mnie, że autor linkowanego bloga umieścił wszystkie bezrefleksyjnie. Dzięki temu udowodnił, że nie zawsze da się lepiej, czasem też da się gorzej a o wyborze i tak decyduje płacant.

Powstaje bowiem pytanie, czy mając takie folio jak ma firma, nie dało się „lepiej”.
Czy ktoś jednak może z całą pewnością stwierdzić, że lepiej by wypełnił założenia klienta?
Ja nie wiem, za mało znam firmę GAP, właściwie wcale jej nie znam.

Wizualnie znak wpisuje się w obowiązujące trendy. Tyle można rzec.

A może to jest właśnie ten kierunek który marka świadomie obrała bazując na własnych przemyśleniach i obserwacji konkurencji?

Cristobal
napisałeś, chyba czytając po łebkach, tak:

„Dziwi mnie, że autor linkowanego bloga umieścił wszystkie bezrefleksyjnie. Dzięki temu udowodnił, że nie zawsze da się lepiej, czasem też da się gorzej a o wyborze i tak decyduje płacant.”
a gdybyś doczytał to zauważyłbyś proste wytłumaczenie, napisałem wyraźnie:
„i rozpętała się niezła burza na forach designerskich.”

trudno żebym wybierał z ciasta rodzynki, jak o cieście mowa, nie o rodzynkach. Fora dizajnerskie to taki sam zbiór dobrych i kiepskich projektantów jak w życiu, a i amatorzy też się tam trafiają. Nie sądzę też bym cokolwiek udowodnił. Na marginesie – co to za argument – linkowany blog? Bezrefleksyjnie? czyli jakież to refleksji oczekiwałeś i na jaki temat? tej burzy, tego projektu, innych projektów, czy firmy Gap?

Dalej lecisz pytaniami:

„Powstaje bowiem pytanie, czy mając takie folio jak ma firma, nie dało się „lepiej”. Czy ktoś jednak może z całą pewnością stwierdzić, że lepiej by wypełnił założenia klienta?”
sam sobie poniekąd odpowiadając:
„Ja nie wiem, za mało znam firmę GAP, właściwie wcale jej nie znam.”

Tyle, że wśród tych protestujących jest kilku znających firmę nieźle, w przeciwieństwie do Ciebie i mnie.

Dalej szufladkujesz:

„Wizualnie znak wpisuje się w obowiązujące trendy. Tyle można rzec.”

Sądzę że jak na projektanta to mało możesz rzec. No i nie wiadomo o jakie „obowiązujące” trendy idzie, o to ujednolicanie się znaków krojem i wyglądem? czy to wedle Ciebie dobrze czy źle już głosu nie zabierasz.

„A może to jest właśnie ten kierunek który marka świadomie obrała bazując na własnych przemyśleniach i obserwacji konkurencji?”

Może obrała, czy świadomie mam wątpliwość, skoro zebrało jej się po na refleksję. Co z tej refleksji wyniknie inna sprawa.

Ech Endriu… miałem na myśli nie Twojego bloga, ale bloga na którym odbył się parakonkurs czyli tego no, Scotta Hansena. Jeśli odniesiesz moją wypowiedź do propozycji które tam padają (np nr 9), to moje argumenty staną się jaśniejsze.

Jakoś nie mam ostatnio weny na tyle, by się bawić w jurora i deliberować. Pewnie za jakiś czas mi przejdzie.

W takim układzie zgoda., ale pisz jasno i detalicznie, nie wyjdzie wtedy pomylenie, kto, co, do kogo pije :)

No i wychodzi że Gap poddał się, rezygnuje z nowego i wraca do starego :) Poczytajcie econsultancy.com
Siła netu jest jednak ogromna :)

[…] 1 Agencja zrobi, będzie cacy, albo będzie afera jak z Gap, albo latawcem, czyli normalnie ino po czasie. Zastanawia mnie co innego – skąd w ogóle  i […]

17 Lut 2011, 10:25pm
by Paweł Grzelak

reply

http://www.futu.pl/futu,2,612.html?locale=pl_PL

Niektórzy twierdzą inaczej:)

Raczej nie twierdzą inaczej Pawle tylko zrzynają głosy z Goldenline i dla niepoznaki piszą o światowych specach PR :)

19 Lut 2011, 11:55am
by Paweł Grzelak

reply

:)

[…] takie które były wskazane i dobre, ale i takie które nie wypaliły, zostały wycofane jak rebranding GAP.  Mamy też rebrandingi bardzo udane, projektowo, ale gdzieś gubiące cel, czasem ideę, nie […]

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy

  • Tagi