sezonowe logo?

22 marca 2011

Jakoś mi wygląda, że pomorskie wprowadza po maluśku nowy obszar zlogowacenia – sezonowe logo. Jakby za mało było pomorskiemu poprzedniego znaku, postanowiło zafundować sobie ekstra kolejne  – kampanii promocyjnej 2011 pod hasłem „nabierz kolorów” . Coś mi się widzi że teraz każda akcja  będzie znakowana ekstra ordynaryjnie i branża powinna zacierać ręce. A może to stare  za stare i się przejadło….

logo Pomorskie nabierz kolorów

Koń i logo jakie jest każden widzi, trawestując Benedykta Chmielowskiego i jegoż Encyklopedię. Pewnie się wielu będzie podobało bo takie kolorowe i myśleć nie trzeba o co biega, kolor to kolor. Ładne jest takie, swojsko łowickie, to co prawda nie ten region, ale co tam się czepiać zapaski. Bo to jednej zapasce paski. Literki też w temacie i wycinankę mi na myśl przywiodły tyle że kurpiowską. Ale może ja mam taki nastrój ludowo-cepeliadowy. Żeby mi kto jeszcze dał objaśnienie na co komu wersaliki w haśle i te 2 tłustości liter…. Czyż nie lepiej o smakowitej tłustości kapłona myśleć…

Poprzednie/aktualne (niepotrzebne skreślić) logo województwa pomorskiego

logo Pomorskie - dobry kurs
Autorem logo jest Wojciech Janicki, wykładowca poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Znak zostało wyłoniono w konkursie w czerwcu 2007 roku. Autor min. znaku Katowic jako kandydata do miana Europejskiej Stolicy Kultury.

A tu mała ciekawostka , a propos tego ostatniego znaku autorstwa Janickiego. Komuś się spodobał ten „dobry kurs” i nim poszedł, przez co mamy inspirowany nim znak Eggensberger
logo Eggensberger

Przejadło się jednym, posmakuje drugim.

W Busku Zdroju za to spokój całkowity, znaczy konkurs unieważnili, i spokój. No to do następnego… pomysłu.


Nowy znak Pomorskiego kojarzy mi się z kolorowym leżakiem na plaży. Może o to chodziło? Nieczęsto udaje mi się trafnie zinterpretować „co autor miał na myśli?”.

A czcionkę uwielbiam – font Museo mógłbym wszamać w każdej postaci – cienki, regularny czy wyjątkowo tłusty! :)

Zdecydowanie słabe. brak odniesienia się do woj pomorskiego i jego walorów. Całość wydaje się ,,spłowiała” a krój czcionki zbyt ciężki i archaiczny. Poprzednie logo wprawdzie nie idealne ale było znacznie atrakcyjniejsze. Całość marnej identyfikacji ratują dość fajne plakaty towarzyszące.

Maciej Sznitowski:

Po fragmencie „krój czcionki zbyt ciężki i archaiczny” wnoszę, że nie ma bardzo orientujesz się w temacie;)
Ale jakby nie patrzeć logo jest kierowane do laików, więc może opinia cenna.

Panie Macieju; Obawiam się że daleko mi zarówno do ,,laików” jak i osób które nie są zorientowane w temacie” szkoda tylko że poza Pana dość chybioną opinią na mój temat nie wyraził Pan swojej.

Zorro:

Ale czemu to biedne Museo musimy oglądać w każdej postaci na tysiącu projektów naraz? Dlatego że jest darmowe? Otwieram lodówkę – a tam Museo. Lubiłam je dwa lata temu, ale teraz jest wszędzie…

kowalska:

Zorro> Mam dokładnie takie same odczucia! Dwa lata krój bardzo mi się spodobał, ale teraz, gdy widzę go wszędzie: od logotypów po teksty w gazetkach promocyjnych to… delikatnie mówiąc odczuwam przesyt.

Patrze… patrze dalej… i dalej… i powiem szczerze, ze… nie nabralem kolorow :/

*imię

*e-mail

strona

napisz komentarz

*
 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy