nowy znak gminy Rewal

11 lipca 2011

Pojawiło się nowe logo i identyfikacja gminy Rewal, pod hasłem „Natchnieni słońcem”, z konkursu.

nowe logo gminy Rewal

Autor Łukasz Olek. Hm…. dodałem pomniejszenia i wersję czarnobiałą coby było widać o czym piszę dalej.

Jak pisze Daria Mazur na stronie rewal.pl:

Koło czy też okrąg symbolizuje:
doskonałość, pełnie, ochronę i bezpieczeństwo, ciągłość, kompletność, nieskończoność i wieczność.

Zastosowane kolory odnoszą się kolejno do:
Pomarańczowy- piasek, słońce
Niebieski przechodzący w granat- morze
Błękit – niebo

Dodatkowo logo wzbogacone jest dwoma pomniejszymi znakami graficznymi, umiejscowionymi w jego górnej strefie, które kształtem przypominać mają ptaki.

Każdy z użytych elementów i symboli podkreśla najważniejsze atuty gminy Rewal na których bazuje sezonowa turystyka. Ciekawa konstrukcja oparta na łatwym do zapamiętania kształcie bez zbędnych, rozpraszających uwagę elementów, pozwala wierzyć że logo będzie utożsamiane z gminą.

Hm, hm… czy w tym kształcie coś podkreśla? chyba jednak nie, ale popatrzmy na identyfikację:

nowa identyfikacja gminy Rewalnowa identyfikacja gminy Rewal

Smutna jakaś ta identyfikacja i zimna, efekt nadmiaru niebieskiego. I chyba mało unikatowa, szczególnie w małej wielkości i przy takiej grubości koła może być problem mylenia z innymi kołowymi znakami.

Czytam też że:

Gmina Rewal od dawna opiera swój wizerunek na motywie słońca:
Słoneczny szlak- system tablic informacyjno-promocyjnych oznaczających atrakcje turystyczne i obiekty zabytkowe,
Strefa słońca- lokalny miesięcznik,
Strefa słońca – hasło gminy
RewalAkademia Słońca- cykliczna impreza promująca aktywny wypoczynek.

A tu słońce chyba za chmurami i wieje chłodem. Niestety nie wiem jak to się ma do strategii promocyjnej, jakoś nie znalazłem jej, może nie ma i powstanie do znaku, czyli na odwyrtkę.


Pomijając chłodne barwy to ten znak podkreśla chyba jedynie pustkę wewnątrz niego.

Taka sztampowa nuda.
Nudy nie rozwiewa położenie znaku, raz z lewej, raz z prawej, a najczęściej środkiem.

Szkoda, że nie zasięgnęli języka, co oznaczać może, od strony psychologicznej, cięcie twarzy przez pół, jeśli oczywiście uznać logo za „twarz” przedsięwzięcia.
Do kompozycji zresztą największe zastrzeżenia, do znaku trudno mieć jakiekolwiek, bo to raczej klipart, nie znak. Go Media takie ptaszki sprzedaje za $15, mam nadzieję, że nie zapłacili więcej, bo byłby wstyd ;)

Dominik:

Jedyne co mi się podoba to font w nazwie Rewal :) poza tym mam mocno mieszane odczucia ;)

Maciej:

„smutna”, „zimna”, „sztampowa”, „lipa”??? Można mieć kilka zastrzeżeń, ale logotyp jest naprawdę dobry i – co wyjątkowo ważne – ze smakiem poprowadzony na akcydensach. Jest dużo lepszy od, by nie szukać daleko, znaku z wcześniejszego wpisu ;P.

ba, gdyby został sam logotyp, może byłoby lepiej :)

Maciej Sznitowski:

Mnie właśnie razi krój w nazwie, jest jakiś sztukowany…
A kolory według mnie uczciwe – tak wygląda najczęściej niebo nad polskim morzem ;)

Dominik:

a ja mimo wszystko byłbym za krojem ;) od razu mi się skojarzył z falami na morzu :) poza tym mam jakąś chyba słabość do takich stających w opozycji do zwykłych Swissów i Helvetic (również do tego używanego w obecnych materiałach reklamowych Banku PKO) – ten z Rewala jest mniej surowy i bardziej przyjazny :)

tapczan:

Chyba jednak nie zły wybór. Nawet troche odważny i oryginalny. Nie ma maźgu wody, maźgu słońca i maźgu lasu. Zdecydowanie fajnie użyty w identyfikacji.

Nie jest najgorzej, lecz moim zdaniem zdecydowanie do poprawy kolorystyka (zbyt zimna) oraz krój pisma.

*imię

*e-mail

strona

napisz komentarz

*
 
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy