włoski plagiat

27 lipca 2011

I to na wysokim szczeblu plagiat, ministerialnym. Co prawda nie u nas a we Włoszech,ale wpadka jest na całego. Tym bardziej że nowy znak włoskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Ministero Dell’Interno), projektu INAREA Identity and design Network, miał uświetnić 100 lecie tegoż ministerstwa. Info za repubblica.it.

nowe logo włoskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
A tu pif-paf i…

Roy Smith - French Property Exhibition logo
oto wcześniejszy o trzy lata znak Roya Smith’a, zaprojektowany dla „French property exhibition”. Ten włoski znak nie jest tylko podobny, to jest ewidentny plagiat, mimo dodania bliku. Poniżej nałożenie obu znaków

nakładka 2 znaków
Żeby się komu nie wydawało, że takie mało znane, to logo Smith’a, trochę o nim w necie wzmianek jest, a i pokazane zostało, jak byk, i omówione w książce Davida Airey’a Logo Design Love. W polskim wydaniu tej książki znajdziecie znak Roya na str. 49.

Chyba należy się spore odszkodowanie dla Roya.

PS serdeczne podziękowania dla Michała Tadeusza Golańskiego za podesłanie tematu na FB :)

Roy Smith – French Property Exhibition logo

Chopin + Polska

25 lipca 2011

Rok Chopina co prawda dawno minął, ale przy okazji rozmów, o tymże roku, postanowiłem profil Chopina wpasować w dawno nie ruszany projekt „system PL”. Efekt poniżej.

Chopin by alw

Swoją drogą profil ma mocno charakterystyczny i, jak to mówią, ograny, więc problemu nie było. Oparłem się zresztą na profilu z projektu kartki Konstantego Sopoćki, z roku 1949.

Ciekawe czyj jeszcze profil dałoby się sprowadzić do tak uproszczonej formy…. Mogłaby powstać seria.

Zagadka

Wojciech Stawarz podesłał mi zagadkę w powyższym stylu „ociosanym” – kto to ach kto?

Przyznam bez bicia nie wiem…


logoogórki

21 lipca 2011

Ogóras pierwszy samoróbny.

Jak donosi Marketing przy kawie:

„Od 20 lipca Grupa Pracuj wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej. Znak firmowy nawiązuje teraz do logo serwisu Pracuj.pl.”

nowe znaki grupy Pracuj

„Zastosowano wspólny kształt, krój czcionki oraz gradienty. Za przygotowanie nowego Corporate Identity odpowiedzialny był dział marketingu Grupy Pracuj.”

Miodzio. Było nijako, oddzielnie, teraz będzie ujednolicona nijakość grupowa. Ciekawe co jeszcze, poza znakami i przeróbką stron, to „Corporate Identity” zawiera, w końcu CI to nie tylko strona wizualna.

To w sumie dobry przykład na polską specyfikę specjalizacji, zajmowanie się nie tym na czym się znamy, czyli marketingowcy projektują identyfikację, zamiast opracowywać strategie marketingowe. Może z tym marketingiem już u nich krucho….  Nie oni jedyni, co biorą się za takie rzeczy wbrew własnej specjalności, mamy wydawnistwo – co zamiast wydawać książki robi logosy,  agencje PR – co na pijarze widać kokosów nie zbijają a żyć trzeba, jest też kancelaria…. W końcu „syn sąsiada co ma kompa wali takie znaki w 5 minut”. Stańczyk miał rację, dochtorów ci u nas dostatek.

PS  Panowie Projektanci nie ma co czekać, podejmijcie wyzwanie. Zajmijcie się opracowywaniem tego czego nie umiecie, a oni już nie chcą – strategiami marketingowymi i pijarem.

Tani ogórek powiatowy.

Oleśnicki powiat był też postanowił się ologować i postawił na jakość… ceny, co widać poniżej

gmina Oleśnica logo

Zaprojektowanie loga wraz z prawami autorskimi kosztowało gminę dokładnie 60 zł – mówił włodarz gminy, odpowiadając na pytanie radnych dotyczące kosztów przedsięwzięcia.”

gmina Oleśnica gadżety z nowym logo

Kłosy wy moje, z pól oleśnickich, toż przyjdą żniwa i zdrowo was przemłócą. Chociaż lebszy byłby herbicyd….

No i kolejny logoogóras czyli Tarnogród.

-Z przeprowadzonego wywiadu wynika, że 76 % ankietowanych odpowiedziało na to pytanie, że największe możliwości Gmina posiada w ogólnie pojętych dziedzinie jaki są rolnictwo i ogrodnictwo. 7% ankietowanych wskazało turystykę i rekreację agroturystyczną. Produkcja przemysłowa 10%, działalność usługowa tylko 6%. 18 % ankietowanych uważa za najmocniejsze strony to bliskość i dostępność do terenów zielonych a także ekologiczna żywność, 17 % ankietowanych do mocnych stron zalicza położenie geograficzne oraz korzystny stań środowiska naturalnego – referował Marek Stadejek Account Executive Agencji VIP.

Na tej podstawie stworzono propozycje loga gminy, które bezpośrednio nawiązywać będzie do ekologicznych upraw owoców i warzyw.”

Logo – propozycja Nr 1

Tarnogrod logo 1

Logo – propozycja Nr 2

Tarnogrod logo 2

Logo – propozycja Nr 3

Tarnogrod logo 3

Jezusicku, rewelka! Szczególnie nr 1, VIP rządzi.

Fotki z serwisu bilgoraj.com.pl, gdzie można je zobaczyć w pełnej krasie a i poczytać więcej o.

A teraz poważnie.

Poczytajcie artykuł Kamila Cebulskiego o makaronach, to znaczy o Malmie i jej udupieniu. Na prawdę warto.


powoli w górę

18 lipca 2011

powoli, konsekwentnie, w górę…

brokatowy ślimak fot. alw

Brokatowy ślimak.


18 lipca 2011
różności
Tagi:

skomentuj
    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy