trochę nowości cz. 2

29 lutego 2016

Słowacja zaprezentowała logo swojej prezydencji w UE w 2016 r. Niestety na razie pokazano  tylko logo. Znak bez zadęcia, skomponowany z diakrytyków słowackich, sprawia bardzo przyjazne wrażenie.

Słowacja 2016 logo prezydencji

Więcej można poczytać na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych Słowacji

O innych prezydencyjnych znakach pisałem tu:  Logo prezydencji czeskiej w UE, Prezydencja Litwy 2013, Irlandia 2013, Szwedzka kulka, S prezydencja pl, Logo prezydencji.

Nowe regionalne logo Salzburger Land, czyli zabawa z ręczną pisanką. W sumie sympatyczny efekt.

Salzburg Land logo
Więcej na  www.font.cz

Słowackie Uherské Hradiště ma nowe logo. Autorami są Libor Jelínek i Jan Šlégr. Ładny sygnet, rodem z kaligrafii. I nawet nie przeszkadza, że  motyw serca ograno już tysiące razy. Sympatyczne.

Uherske Hradiste logoUherske Hradiste
więcej na www.font.cz

I na koniec nieco z innej beczki – ciekawe rozwiązana identyfikacja Sydney Opera House. Projekt Interbrand we współpracy z ColliderStudio Laurenz Brunner.

Sydney Opera HouseSydney Opera House typografia

Więcej na www.underconsideration.com


trochę nowości cz. 1

27 lutego 2016

Kilka ciekawych nowości styczniowych. Dzisiaj część pierwsza.

Rzym. jako kandydat do organizacji  igrzysk olimpijskich w roku 2024, przedstawił swoje logo. I tak jak Paryż, o którym możecie przeczytać tu – Paryż 2024 czyli ♃, postawił na najbardziej znany zabytek miasta, czyli Koloseum. Widać w tym roku taki trend. Mówiąc szczerze szału nie ma i mnie się osobiście nie podoba. Porównanie z Paryżem niestety pokazuje słabość tego znaku.

Rzym 2024 logo

Więcej na stronie www.logo-designer.co

Zaskakujące. Etiopia, najbiedniejszy kraj Afryki, dotknięty wieloletnią suszą i napływem emigrantów, zaprezentowała  nowe logo turystyczne kraju. Trochę dziwne liternictwo i mam wrażenie jego pewnej niespójności, litery H i A wydają się być z innej bajki.

Etiopia - logo turystyczne
Więcej na stronie www.designtagebuch.de

Czeski Rýmařov zaprezentował swoje nowe nowe logo miejskie. Autorem znaku jest Ondřej Šmerda. Autor uzasadnił, że zestawienie liter „Rý” jest w Czechach nietypowe, unikalne.

logo Rýmařov

Więcej na stronie www.font.cz

Jutro część druga nowości stycznia.


intrygujące Drezno

17 lutego 2016

Bardzo ciekawy i intrygujący pomysł na promocję miasta, za pomocą zabytków, można obejrzeć na stronie www.logodesignlove.com. W sumie rzecz cała sprowadza się do prezentacji zabytku poprzez fragment jego planu architektonicznego w kształcie litery D, inicjału Drezna. Takie ujęcie, przy ograniczeniu się praktycznie do bieli i czerni, doskonale przyciąga uwagę.

promocja Drezna

lub bezpośrednio na stronie Dresden eDition .

Dresden eDition

Projekt zrealizowała agencja kreatywna Avantgarde.

Jest także sklep z gadżetami, spory wybór – www.stadtladen-dresden.de

Świetny pomysł i świetna realizacja.


nowy trend

16 lutego 2016

Miasto Haga ma nowy, kolejny znak promocyjny.

„Logo opracowano w ramach projektu Branding Miasta Haga 2020. Wszystkie przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje działające na rynku chcące promować Hagę mogą z niego skorzystać. Ten znak nie zastępuje oficjalnego logo miasta.” www.underconsideration.com

 nowe logo promocyjne Hagi

Projektanci: Dayna Casey, Rogier Rosema, Annebel Schipper, Inês da Costa, Menno de Bruijn, Floris Schrama, Eveline Veldt, Theo-Bert Pot, i Joost Dekker

Zespół dziewięciu projektantów z Royal Academy of Art w Hadze zaproponował dość nietypowe podejście do tematu, tworząc znak wyłącznie literniczy, złożony z dwu krojów: szeryfowego i jednoelementowego. Jest w tym jakaś przewrotna idea i znak na pewno jest charakterystyczny.

Czy to dobry kierunek? Nie wiem. Wiem za to, że na pewno znajdzie naśladowców w obszarze znaków miejskich.

Zajrzyjcie na stronę projektu – www.brandthehague.nl


    • Translate to:

  • Nowe

  • Tematy